Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Reacties op dit bericht

Geplaatst door k.weijer uit amsterdam

De taktiek van de luchtvaartsector, hier LVNL, komt steeds duidelijker boven water. De taktiek van weinig geven (wat minder geluidsoverlast in Spaarndam) en veel nemen (laten we meer geluidsoverlast geven aan Lijnden, Badhoevedorp en Amsterdam). Wanneer de protesten uit die dorpen en steden te luid worden gaan we gewoon andere banen gebruiken, kunnen we in het artikel lezen. We zien wel waar het schip strandt.

Laten we hopen dat het schip niet echt strandt. In de luchtvaart heet dit neerstorten! Helaas lijkt het er op dat dit niet denkbeeldig is. Sinds de opening van de Polderbaan hebben zich zeven ‘gevaarlijke situaties’ voorgedaan, kunnen we lezen. Toestellen die gelijktijdig van de Polder- en Zwanenburgbaan in noordelijke richting vertrokken kwamen te dicht bij elkaar. Zijn er echt maar 7 incidenten geweest of zijn er misschien nog een aantal ‘onder de pet’ gehouden? Ook een vertrouwde taktiek van de luchtvaartsector trouwens. We lezen dat dit kwam doordat de toestellen afdreven door de zijwind, er was een verkeerde route geselecteerd of er was sprake van onnauwkeurige navigatie in de cockpit! Met wat voor verkeersleiders en piloten hebben we van doen? Gebeuren deze dingen misschien ook bij het gebruik van de andere banen van Schiphol, ga je je nu afvragen. Schiphol kent de hoogste uurcapaciteit van alle Europese luchthavens. Tijdens drukke uren dalen en landen er 108 vlieggtuigen per uur, een aantal dat de komende jaren nog moet stijgen naar 120 (commentaar van Nico op 17 november). En met dergelijke verkeersleiders en piloten kunnen we alles verwachten.

Verbazingwekkend vind ik het dat de overheid en de politiek werkelijk alles goedvinden wat de luchtvaartsector uitspookt. Komt nu niemand eens op het idee dat wanneer er wat minder capaciteit zou zijn er ook minder kans is op gevaarlijke situaties en dat het dan ook niet nodig zal zijn over stedelijke gebieden te vliegen? Capaciteit moet maar eens naar achteren schuiven in het rijtje van LVNL ‘veiligheid, capaciteit en milieu’.

Geplaatst door Mary uit Amsterdam

Wij zouden graag wat meer info hebben over de werkelijke geluidsoverlast in Lijnden, daar we naar een huis op zoek zijn in Lijnden. We wonen nu in de Aker en daar valt het mee, misschien dat de vliegtuigen al wat hoger zijn.
Alvast bedankt.
Gr. Mary

Geplaatst door pc uit nederhorst den berg

Hallo,
Ik ben benieuwd wat jullie gedaan hebben.
Ook ik ben op zoek naar een huis in deze buurt.
Leuke huizen en betaalbaar.
Hebben jullie of iemand anders veel last ondervonden ?

Hoe staat het ermee als je je huis wilt verkopen, ondervindt men dan ook problemen ?
Enig idee hoe lang de huizen hier gemiddeld te koop staan, of gemiddeld per jaar in prijs stijgen ?
Hoor het graag.

Groeten
Pc