Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Aan College van Burgemeester en Wethouders van Castricum

 |
 Geplaatst door: sijmen 
 |
 Bekeken: 971 
|
 VenW 
Aan College van Burgemeester en Wethouders van Castricum

Klik voor een vergroting

Voetnoot PVRC:
Dit neemt niet weg dat het parallelle starten de vliegtuigen die naar het noorden vertrekken dwingt bij de Polderbaan naar het Westen en bij de Zwanenburgerbaan naar het Oosten af te wijken. Het gevolg is dat ze van minder dicht bevolkt gebied terecht komen op dichter bevolkt gebied.
Voor veel inwoners die dichter bij de baan wonen, zoals Velserbroek, Driehuis, Velsen-Zuid/Noord IJmuiden en Santpoort Noord, Spaarndam, Zwanenburg en Halfweg, maar ook in Zaanstad en Heemskerk geeft dit nieuwe vormen van overlast. Ook in Castricum is het startende verkeer bij parallel starten goed te horen.

Verder is oversteken van een weg altijd gevaarlijk en zo brengt een vliegtuig dat over vliegt altijd meer gevaar met zich mee dan geen vliegtuig. Wanneer ‘s nachts en vooral in de vroege ochtend vliegtuigen langs de noordelijke route binnenkomen, is het uitdrukkelijk de bedoeling dat alle vliegtuigen over of vlak langs Castricum vliegen. De ‘beperkingen die dan aan het ruimtegebruik worden opgelegd’ werken in zo’n geval ten nadele van Castricum.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Waldemar Lubbers uit Bakkum

En, waar is blad 2 van dit schrijven?

Geplaatst door G. Romijn uit Driehuis

Olav,
Je doet de inwoners van de gemeente Velsen te kort. Je vergeet net als het ministerie V&W de woonkernen Velserbroek, Driehuis, Velsen-Zuid/Noord IJmuiden en Santpoort Noord waar ca 50% van de vliegtuigen van de startende vliegtuigen van de polderbaan overheen vliegen.

Geert-Jan: Allemaal toegevoegd!


Geplaatst door J.H. griese uit Amstelveen

De Staatssecretaris: Dit zou uniek zijn in de wereld. Uniek is die bezopen baan combinatie, die er kwam via manipultatie van onderzoeksgegevens en het volstrekt NIET nakomen van beloften! Dan zou er een statistisch causaal model komen, dat er niet komt, maar gaat u maar slapen,nee dat kunnen we niet,er komt een model dat uniek zou zijn.
Tja, om de veiligheid te vergroten moeten er meer mensen herrie verdragen! Het model, dat er nog niet is, wordt al bijvoorbaat uniek genoemd. een unieke situatie beslist!
Jan Griese PLRS