Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

A380 volgend jaar dagelijks naar Schiphol

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 746 
|
 IJmuider Courant 
A380 volgend jaar dagelijks naar Schiphol

Gepubliceerd op 31 mei 11, 13:41
SCHIPHOL - De dubbeldeks ’superjumbo’ Airbus A380 gaat dagelijks op Schiphol vliegen. Malaysia Airlines (MAS) begint volgend jaar met vluchten met de gigant tussen de Maleise hoofdstad Kuala Lumpur en Amsterdam.

Tot nu waren er geen maatschappijen die het grootste passagiersvliegtuig ter wereld op Schiphol inzetten. KLM heeft ze niet besteld.
Wel deed vorig jaar een A380 van Airbus de luchthaven aan op een testvlucht. Schiphol zegt in het eerste kwartaal 2012 klaar te zijn met aanpassingen van de E- en G-pier om het toestel te ontvangen.
MAS heefts zes A380’s besteld bij Airbus. De eerste worden volgend jaar geleverd. Volgens woordvoerder Anbarasu Sundram gaat de maatschappij ze inzetten op de routes naar Londen, Amsterdam en Sydney. „We zullen ze volgend jaar langzaam in onze dienstregeling invoeren. We hebben nog geen keuze gemaakt op welke route we dat als eerste doen.”
Schiphol is een belangrijk knooppunt voor de Maleisiërs, vanwege de banden met KLM en Air France.
De toestellen van MAS kunnen 508 passagiers vervoeren in vier klassen waaronder first en business. De A380 zal de Boeing 747-400 tussen Schiphol en Maleisië vervangen. Daarnaast vliegt MAS ’s avonds met een Boeing 777 tussen beide steden


Reacties op dit bericht

Geplaatst door komopcros uit deltametropool

"De lucht is straks van ons".
Aldus een directielid van Airbus, een firma die Boeing op termijn uit de markt denkt te drukken.

Met 80 x 73 x 24! m. gaat de A 380 al met de bijnaam "Vliegend flatgebouw" door het leven. Over de problemen met de enorme turbulentie die de capaciteit op (inmiddels preferente) banen aantast geen woord. Na eerdere ontkenning worden toch opeens Schipholpieren aangepast en vluchtschema's voor de A 380 opgesteld.
Bestuurlijk Noord Holland met - voorop de verantwoordelijken in Uitgeest en Castricum - hullen zich zoals gewoonlijk in een oorverdovende stilte. Alles is immers keurig overgedragen aan CROS, Veiligheidsregio & Milieudienst?
Via aantasting van het ooit vastgelegde nachtregime lijkt verder alweer ruimte te worden vrijgemaakt voor deze vliegende flatgebouwen met zo'n 600 passagiers per toestel. De vele duizenden huishoudens onder de preferente banen komen door toedoen van deze politiek straks dus pal onder (overdonderende) flatgebouwen te wonen.
Is het overdreven te stellen dat de bestuurlijke constructie met CROS/SOCROS/BRS/CROSCIE. van WIJZEN (!)een gigantische aanfluiting blijkt te zijn?