Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

“60 laagvliegende Boeings per dag over Biddinghuizen? ....wij dachten van NIET”

 |
 Geplaatst door: 2eHans 
 |
 Bekeken: 913 
|
 geenvliegroutesbhz.blogspot.nl 
gh_vliegtuig_DSC_0144.JPG

Bestemmingsplan Lelystad Airport biedt geen mogelijkheden voor Biddinghuizer bezwaar



Vanaf 11 juni t/m 23 juli 2015 ligt het Ontwerpbestemmingsplan Lelystad – Uitbreiding Luchthaven ter inzage.
In het stuk wordt voor alle voor Biddinghuizen van belangzijnde onderwerpen nadrukkelijk verwezen naar het reeds vastgestelde luchthavenbesluit.Denk hierbij aan vliegroutes, nut-en-noodzaak uitbreiding, locatiekeuze, geluidsoverlast en dergelijke. Bezwaar maken tegen deze onderdelen heeft geen zin: deze bezwaren worden afgewezen met een verwijzing naar het (onherroepelijke) luchthavenbesluit.

Je kunt natuurlijk altijd bezwaar proberen te maken tegen de grootte of hoogte van het luchthavengebouw of de kleur van de startbaan maar het wordt als inwoner van Biddinghuizen wel erg moeilijk (onmogelijk) om aan te tonen dat je daardoor in je belang wordt geschaad. Op deze website daarom geen (voorbeeld) bezwaarschrift voor het bestemmingsplan.

Nadeelcompensatie



Op grond van artikel 8.74 en artikel 8.31. van de Wet luchtvaart kan iemand die schade lijdt of zal lijden binnen 5 jaar na het Luchthavenbesluit een verzoek voor schadevergoeding indienen. Alleen daadwerkelijk geleden of nog te lijden schade ten gevolge van het Luchthavenbesluit wordt vergoed. Je moet je verzoek met bewijslast te onderbouwen. Een dergelijk verzoek kan worden ingediend via de website van de Rijksoverheid

Vliegroutes



De vliegroutes zijn nog niet formeel vastgesteld. Wijzigingen en optimalisaties van de vliegroutes kunnen dus nog in de plannen worden doorgevoerd. Wij zullen onze punten blijven inbrengen (o.a. via de wethouder die aan de Alderstafel deelneemt).

Bekijk bericht op "geenvliegroutesbhz.blogspot.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door V.O.S.

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.


@ Nadeelcompensatie:


Op grond van artikel 8.74 en artikel 8.31. van de Wet luchtvaart kan iemand die schade lijdt of zal lijden binnen 5 jaar na het Luchthavenbesluit een verzoek voor schadevergoeding indienen. Alleen daadwerkelijk geleden of nog te lijden schade ten gevolge van het Luchthavenbesluit wordt vergoed. Je moet je verzoek met bewijslast te onderbouwen. Een dergelijk verzoek kan worden ingediend via de website van de Rijksoverheid

De Rijksoverheid heeft in al haar wijsheid besloten dat herrie en vervuiling, goed voor u is.
Indien u een andere mening heeft, dient u niet te zeuren maar het te ondergaan.
De stelling dat de vervuiler betaalt, geldt niet voor de luchtvaartsector en de Rijksoverheid, want zij zijn beide heilig verklaard in Nederland bv..
Dat artikel 21 van de Nederlandse Staat niet geldt voor de luchtvaartsector en haar hoeder, de almachtige Rijksoverheid, is slechts een detail waarover men dient te zwijgen.

Bezwaar maken tegen deze onderdelen heeft geen zin: deze bezwaren worden afgewezen met een verwijzing naar het (onherroepelijke) luchthavenbesluit. Dit is ook zo bij Schiphol uitgevoerd, de mensen zijn zwaar gedupeerd en worden niet gecompenseerd.
Dus: welkom in het door herrie en vervuiling geteisterde Nederland waar de Rijksoverheid de grootste boosdoener is en de luchtvaartsector de lachende partij.