Platform Vlieghinder Kennemerland
 

25 april: praat mee over vliegtuigoverlast van Schiphol

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 1165 
|
 aalsmeer.nl 
25 april: praat mee over vliegtuigoverlast van Schiphol

Op woensdag 25 april organiseren de gemeenten Aalsmeer, Amstelveen en Uithoorn voor hun inwoners een discussieavond over Schiphol. Hans Alders, voorzitter van de zogenaamde Alderstafel, en Jasper Daans van de Luchtverkeersleiding Nederland komen die avond luisteren en praten over de impact van het vliegverkeer voor de bewoners in de directe omgeving van Schiphol. Ook geven zij tekst en uitleg over het banengebruik en hinderbeperkende maatregelen. Iedereen is welkom in de Crown Business Studio’s Aalsmeer. Wethouder Ulla Eurich: ‘Kom naar deze bijeenkomst en laat vooral uw stem horen!’

Programma
Vanaf 18.45 uur bent u welkom in de Crown Business Studio’s aan de Van Cleeffkade 15 in Aalsmeer. Wethouder Ulla Eurich van de gemeente Aalsmeer zal de avond om 19.15 uur openen. In het eerste uur geeft Hans Alders een korte toelichting op het nieuwe geluidsstelsel en blikt terug op het eerste experimentjaar met dit nieuwe stelsel. Ook legt Jasper Daans van de Luchtverkeersleiding Nederland uit welke afspraken zijn gemaakt over de inzet van de verschillende start- en landingsbanen.

De rest van de avond is er volop gelegenheid voor het publiek om vragen te stellen, zorgen te uiten en onder leiding van journaliste en voormalig politiek verslaggever Wouke van Scherrenburg in discussie te gaan met de heren.

De Alderstafel
De Alderstafel is een overlegtafel onder voorzitterschap van Hans Alders, voormalig minister en Commissaris van de Koningin van Groningen. Aan het overleg nemen vertegenwoordigers van bewoners, regionale bestuurders en de luchtvaartsector deel. De overlegtafel is in december 2006 opgericht om het kabinet te adviseren over de balans tussen de groei van de luchtvaart op Schiphol, de hinderbeperking en de kwaliteit van de omgeving.
Nieuw geluidsstelsel voor Schiphol
Eind augustus 2010 werden de partijen aan de Alderstafel het eens over de start van een tweejarig experiment met een nieuw geluidsstelsel voor Schiphol, het zogenaamde Nieuwe Normen- en Handhavingsstelsel (NNHS). Dit nieuwe stelsel, waarmee sinds 1 november 2010 gedurende twee jaar wordt geëxperimenteerd, gaat uit van ‘geluidsprefentieel’ baangebruik. Dat houdt in dat bij voorkeur eerst de minst overlastgevende banen (Polderbaan en Kaagbaan) worden ingezet. Als dat niet toereikend is worden ook andere banen erbij gezet, zoals de Aalsmeerbaan.

Aanmelden
U bent van harte welkom om de avond bij te wonen in Crown Business Studio’s Aalsmeer, Van Cleeffkade 15, 1431 BA Aalsmeer. Wij stellen het zeer op prijs als u uw komst aanmeldt, zodat wij een inschatting kunnen maken van het aantal bezoekers. Meld uw naam en woonplaats bij .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) Als u nu al een vraag heeft aan de heer Alders, dan kunt u die ook al in de mail zetten.

Meer informatie?
Wilt u meer weten over de activiteiten van de Alderstafel? Op www.alderstafel.nl en www.crosnet.nl vindt u allerlei informatie over vertegenwoordigers, afspraken en geboekte resultaten. Ook op www.bezoekbas.nl en www.aalsmeer.nl/schiphol is informatie te lezen die voor u als bewoner van belang kan zijn.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door gerard uit NULL

"praat mee"?
sinds wanneer???

Geplaatst door joop uit haarlem

Gastspreker: gerlach de fontaine, en Tineke Netelebos!

Geplaatst door V.O.S. uit NULL

Verloedering. Onder. Schipholbeleid.

Praat mee over vliegtuigoverlast van Schiphol!

Natuurlijk! Vertel er dan gelijk bij dat elk gesprek niet ontvankelijk is verklaart!
Zo is het ook gegaan met de aanleg van de inmiddels vervloekte Polderbaan. 99% van de bezwaren zijn niet ontvankelijk verklaart.

Doordrukken heet dit systeem, of maling hebben aan de bevolking.
Parlementaire democratie is geen verontschuldiging uit te hoeven leggen aan de bevolking! De Schiphol-group heeft hier handig gebruik van gemaakt met haar tentakels diep in de Nederlandse regering verankerd.