Platform Vlieghinder Kennemerland
 

22. Luchtvaartnota revisited

 |
 Geplaatst door: Redactie (Wim) 
 |
 Bekeken: 205 
|
 vliegoverlast.nl 
koepelvanamsterdamseschipholgroepen.jpg

Ook dit kabinet vindt dat de publieke belangen in het luchtvaartbeleid voldoende gewaarborgd zijn in de Luchtvaartnota 2020-2050. Minister Harbers zegt dan ook dat er geen aanleiding om deze beleidsnota aan te passen.

Tijd om uit te leggen dat hier twee denkfouten worden gemaakt en de Tweede Kamer zich in slaap laat sussen. Feitelijk te gek voor woorden, vindt professor Van der Veen. Dit leidt tot foute keuzes. Gaat u voor een directe vlucht naar een gorilla-reservaat in Afrika of voor een woning? Zonder krimp van Schiphol kan er niet gebouwd worden in de Randstad.

Via onderstaande link kunt u deze video zien.............

Deze en alle voorgaande video's kunt u hier zien..

Bekijk bericht op "vliegoverlast.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Kijk naar de toekomst uit Uitgeest

In de nieuwe bestuurscultuur handelt het Kabinet aldus:

"De overheid faciliteert de luchtvaartsector waar mogelijk en stimuleert "netwerkarrangementen" om dit sectorbelang direct over te nemen. Zo'n netwerkarrangement is bijvoorbeeld de bundeling van 32 gemeenten rond Schiphol binnen een vernieuwde Metropoolregio MRA 2.0 met bureau op de Zuid As.

Dit doet het kabinet in beginsel niet door zware ingrepen in
organisatiestructuren of in wettelijke regimes."

Klip en klaar: de luchtvaartsector wordt buiten wettelijke kaders gehouden en door de sector opgebouwde organisatiestructuren - zoals de MRA 2.0 constructie! - worden ongemoeid gelaten.

Bovendien ontvangen politiek betrokkenen op grote schaal een Privium lidmaatschap met VIP faciliteiten ondanks de eed die bij hun installatie wordt afgelegd. Een privilege waar de gewone sterveling uiteraard wel een nota voor ontvangt.

Dat is dud de stand van zaken anno 2022in het gave Nederland...................