Platform Vlieghinder Kennemerland
 

18. Schiphol en de regentenmentaliteit

 |
 Geplaatst door: Redactie (Wim) 
 |
 Bekeken: 245 
|
 youtube.com 
koepelvanamsterdamseschipholgroepen.jpg

In het najaar van 2021 publiceerde VNO-NCW een brief met een pleidooi om Schiphol te laten groeien. Bij de ondertekenaars waren er velen die vraagtekens oproepen, zoals de burgemeester van Amsterdam.

We vroegen eens na of dat wel in overeenstemming was met de wensen van duurzaamheid. Wat blijkt is dat het regentendom nog steeds een factor van betekenis is en zelden verantwoording aflegt.

Zie de videopresentatie via onderstaande link...........

Bekijk bericht op "youtube.com"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door B. van Marlen uit Uitgeest

Een heldere, ware en heel fraai vormgegeven presentatie, sterk in tegenstelling tot de inderdaad schimmige regenteske praktijken van vele lieden in dit land.

Liegen is een vak apart en de luchtvaartsector en onze overheid hebben zich ontwikkeld op een ongekend hoog nivieu wat dit betreft. Het wrange is dat ze ermee blijven wegkomen door al die kritiekloze, viruswappiegedrag vertonende en egoïstische vliegconsumenten, die er geen weet van hebben wat het betekent om voortdurend in de pestherrie te leven en zich geen mallemoer aantrekken van wat de luchtvaart de leefomgeving en het klimaat aandoet.

Volgende week stan hoogst waarschijnlijk weer vele nieuwe gezichten op het bordes, die dit rampbeleid gaan voortzetten onder leiding van Teflon Mark met zijn leugenachtige grijns.

Een gang naar de rechter blijft nodig, als die al niet juridisch is geblokkeerd!

Ik wens u allen een gelukkig nieuwjaar met (onverwacht) succes in onze strijd.


Geplaatst door Ed uit Oegstgeest

Het is nog veel erger, want er wordt gesteld "De internationale connectiviteit via Schiphol en Rotterdam is cruciaal bij het herstel van het verdienvermogen van de Nederlandse economie"
Het herstel heeft namelijk al lang plaats gevonden en de Nederlandse economie draait als een dolle en wordt vooral gehinderd door een tekort aan (goed opgeleid) personeel. De luchtvaart bleek een veel kleinere rol te spelen dan altijd werd gesuggereerd. Dit geheel in lijn met de meer recentere onderzoeken naar het economisch belang van Schiphol. Het gaat hier dus niet om herstel van het verdienvermogen van de Nederlandse economie, maar vooral om herstel van Schiphol en KLM, bedrijven die voor Corona al verre van gezond waren. Ook in dit manifest dus weer de platte, ordinaire KLM/Schiphol lobby.

Geplaatst door Kijk naar de toekomst uit Uitgeest

OOK SAMENWERKING PvdA & GROEN LINKS IS UITERST REGENTESK

Als marionetten van de "Mainportlobby" KLM/Schiphol c.s. vervullen de voorzitters van de Matropoolregio's Noord en Zuid (MRA 2.0 en MRRDH) regenteske rollen. Deze burgemeesters van Groot Amsterdam en Rotterdam dwingen namens PvdA en GL tientallen gemeenten en drie Provincies in het corset van de door PvdA CEO Schiphol Dick Benschop nagestreefde "HUB met Holland Metropool".

Rond Schiphol belazerde tot nu toe de ene na de andere PvdA gedeputeerde mobiliteit in Noord Holland de bewoners, met steun van Hans Alders als voorzitter van de ORS.

En het is maar zeer de vraag of de huidige Jeroen Olthof dit zal doorbreken: zijn vanwege TATA wanbeleid opgestapte voorganger tekende onbeschaamd het VNO/NCW Manifest dat de paragraaf leefbaarheid van de Omgevingswet wil schrappen, net als burgemeester Halsema.


Reageren?

Let op! Door het plaatsen van een reactie gaat u akkoord met onze huisregels.