Platform Vlieghinder Kennemerland
 

‘Star Alliance dreigt met boycot van Schiphol en Parijs’

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 903 
|
 Luchtvaart =nieuws= 
 ‘Star Alliance dreigt met boycot van Schiphol en Parijs’

AMSTERDAM - De leden van de Star Alliance dreigen om Schiphol en de luchthavens rond Parijs te boycotten. Ze vinden de tarieven die in rekening worden gebracht voor het gebruik van de luchthavens veel te duur, zo meldt de Telegraaf. Onder meer Star Alliance-leden Air Canada, United Airlines en SAS Scandinavian Airlines vliegen op Schiphol.

Volgens CEO Robert Milton van Air Canada gebruiken sommige overheden de luchtvaart steeds meer als melkkoe. Volgens hem wordt niet gekeken naar de economische voordelen van luchtvaart en zijn de luchtvaartmaatschappijen daarvan het slachtoffer.


Reacties op dit bericht

Geplaatst door Vos uit Uitgeest

Ach........dat gebeurd toch ook bij de automobilisten? Nog nooit een autofabrikant horen zeuren om de Nederlandse markt te boycotten. De luchtvaartlobby is nu eenmaal sterk in het produceren van herrie en zeuren.

Geplaatst door J.H.Griese uit Amstelveen

Er is voor de heren op de klimaatop en van de G-7 nog een hoop werk aan de winkel.
Jan Griese

Geplaatst door Heleen van der Leest uit NULL

Moeten ze vooral doen, dat boycotten, dat scheelt weer.

Geplaatst door Erwin. von der Meer uit Castricum

Cerfontaine deed recentelijk de uitspraak dat de vliegerij een marginale business is en dat is natuurlijk ook zo. Kijk naar de lage tarieven die de luchtvaart hanteert en het zal duidelijk zijn dat het vooral om een kostenvoordeel gaat om zich van de concurrent te onderscheiden. Dat men de tarieven van de luchthavens onder druk zet is te verwachten en op zich logisch. Voor Schiphol natuurlijk niet leuk om dit soort klanten te hebben die om de laatste euro-cent pingelen, maar gelukkig is dit slechts een bescheiden onderdeel van het bedrijfsgebeuren van de Schiphol Group. Het grote geld (>70% van het bedrijfsresultaat)wordt met vastgoed en parkeergelden verdiend en daar draait het bij Schiphol om. Vliegerij doe je er bij en is nuttig voor de myhtevorming dat Schiphol een peiler is onder de Nederlandse economie en ook een banenmotor. Waarom hoor je andere vastgoedbedrijven nooit beweren dat zij een banenmotor zijn? Dat zou moeilijk gaan omdat zij met stenen en cement bezig zijn en dat leent zich niet tot mythevorming. Daar heb je de vliegerij voor nodig.