Platform Vlieghinder Regio Castricum
 

’ Overlast vliegtuigen te groot ’

 |
 Geplaatst door:  
 |
 Bekeken: 1799 
|
 NHD 
’ Overlast vliegtuigen te groot ’ Download het gehele artikel '’ Overlast vliegtuigen te groot ’'

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Gerard

inderdaad, de kop klopt. Dit geldt overigens niet alleen voor Velsen.
Wel eens onder de nachtroutes geslapen? uhh Gewakkergelegen? Asociaal is het om steeds dezelfde mensen te willen treffen, terwijl daar helemaal geen technische noodzaak toe is.

Geplaatst door L.R. Aalegeiz

Wegverkeer = vliegverkeer maximaal 9% mensen . . . ? Wow!

Wat jammer dat de bestuurders in Haarlem & Haarlemmerliede-Spaarnwoude niet de ballen hebben die ze in Velsen kennelijk wel hebben.

Geplaatst door Ton

In dit bericht wil ik reageren op de reaktie van Jan Griese bij het bericht “teveel geluidsoverlast en luchtvervuiling in Eindhoven”.
Maar ook op de reaktie van Gerard, die stelt dat het asociaal is om steeds dezelfde mensen te treffen.
Jan Griese stelt dat we de herrie en de hinder niet over de schutting bij een ander moeten mikken.
Dat vind ik dus wél.
Amsterdam en Amstelveen hebben op basis van onjuiste informatie middels de polderbaan de herrie, de stank en de stof in de IJmond en in Kennemerland láten kieperen.
Láten kieperen door de landelijke politiek.
Door al die stemgerechtigden, overal vandaan, en de leden van de 2e Kamer, overal vandaan, werd beslist dat de omgeving van Schiphol in de rotzooi en de herrie mag zitten en dat het best nog wel een beetje meer mag zijn.
Wel , wie niet horen wil, moet het maar ervaren.
Het is maar niet makkelijk om te zeggen dat Schiphol mag groeien als je woont in Zeeland, Brabant, Gelderland, Groningen , Overijsel, Drente en zelfs in Utrecht. Weten zij veel.
Het is wel wat anders als je dagelijks met die herrie en de hinder wordt geconfronteerd.
Dus, ja, plaats maar uit die vliegbewegingen naar Rotterdam, Eindhoven, Twente, Maastricht, Groningen, Middelburg, Lelystad en wat mij betreft zelfs naar Teuge.
Misschien worden de Nederlanders zich er dán van bewust dat ’t zo niet langer kan.
En , ja, gebruik de Buitenveldertbaan maar wél zeer intensief.
Maak van de Buitenvéldertbaan maar een preferentiebaan.
Misschien gaat Amsterdam dán haar invloed (en aandelen) inzetten voor een Schiphol met meer kwaliteit dan kwantiteit.
En als gezegd wordt “dat je er dan maar niet had moeten gaan wonen”, getuigt dat alleen maar van een garnalenintelligentie.
Ik woon lang genoeg in de Schipholregio om dat “fijne vliegveld waar we trots op mogen zijn” te zien verworden tot een “rot vliegveld dat de regio op een uiterst negatieve manier beheerst”.
Het is goed als HEEL Nederland wordt geconfronteerd met die vliegwaanzin.
Misschien komt er dán een landelijke beweging om de landelijke politiek te dwingen Schiphol te laten krimpen en het vliegen aan banden te leggen.
Misschien wordt het hier dan weer een stuk fijner.

Geplaatst door j.h. Griese

Nog 1 korte reactie:
Als men jouw ideeen volgt gaat het nog jaren duren, voordat er beweging komt TEGEN groei van Schiphol. Ik help je ook graag uit een droom: Het NOS journaal deed 2x opiniepeilingen over Schiphol: In 1998 was ca 25 % van de NEDERLANDSE bevolking Tegen verdere groei van Schiphol !
Dat was in 2004 gegroeid tot 50 % tegen !
Men leest in heel nederland kranten,en kijkt TV, en er zijn nu veeeel meer mensen,die weten dat het kabinet en Schiphol de zaak vaak belazeren.
Vermeldenswaard is verder dat de Amstelveense SWAB ,inclusief de koepel van destijds PLRS (Platform Leefmilieu Regio Schiphol TEGEN de aanleg van de Polderbaan heeft gestreden!!
(Toen jij nog op een oor lag !!)
Het is zaak ,dat die MEGALOMANIE nu stopt !
In Eindhoven vecht men elkaar inmiddels de tent uit! Er is fikse oppositie !

Aardig is nog te vermelden,dat de PVV tegen het Aldersadvies stemt.......
Waarom? Omdat er niet genoeg gegroeid wordt........
Gekker kan ik het niet maken....

Binenkort komen er meer positieve verrassingen.......
Tot later.


Geplaatst door Rose

Binnenkort méér positieve verrassingen?

Wanneer was de eerste uit politiek Den Haag als het om Schiphol gaat?

Geplaatst door Els

PVV heeft tegen het Aldersadvies gestemd? Is dat echt waar? Dan valt voor mij het kwartje. Ik heb ze ooit een mail gestuurd over de ramp, die ons door de opening van de Polderbaan heeft getroffen. En hen de vraag gesteld, hoe ze over die idiote groei van Schiphol dachten. Ik kreeg een automatisch bedankje voor mijn 'belangstelling.' En ik zou binnenkort antwoord krijgen. Nóóóóóit meer wat van ze gehoord.

Geplaatst door j.h. Griese

Els: DE PVV is een opportunistische demagogische partij. Men mag dan problemen in onze maatschappij signaleren, met oplossingen komt men niet. DE PVV doet juist een appel op burgers die ontevreden zijn,maar nauwelijks weten waar deze partij voor staat !
Ja Het is Juist ! PVV stemt tegen,maar omdat er onvoldoende groei plaats zou vinden. Dat is maar makkelijk vanuit Limburg geredeneerd !

Geplaatst door Ton

Hallo Jan
Hoezo op één oor? Wij worden (ook) al wakker gebulderd sinds 1989. Sinds die tijd en zelfs nog eerder waren we al bezig te proberen Schiphol en 't vliegen in te tomen.
En die z.g. 50% tégen groei van Schiphol heeft zich nog allerminst vertaald in het aantal tegenstemmers in de 2e kamer.
Blijkbaar zijn ze er nog niet LUID genoeg mee geconfronteerd en zijn 't sociaal antwoordende tegenstemmers.
En ja, zoals je zegt, "Dat is maar makkelijk geredeneerd vanuit Limburg" . ( en vanuit Zeeland, Brabant, Gelderland,Overijsel, Friesland, Drente, Groningen, en zelfs Utrecht.)
En ja, ik laat me graag positief verrassen.
Ben benieuwd.

Geplaatst door j.h.griese

I: Dag Ton, Ik blijf het vervelend vinden aan anonieme mensen te schrijven. Bovendien zijn er meer personen, die Ton heten op deze site. Ik weet dus niet waar jij vandaan komt/woont. Ik ging/ga er van uit,dat je van boven het Noordzeekanaal komt. Is het Uitgeest, Assendelft, of...
De Polderbaan kwam er in 2004. Voor die tijd had het zogenaamde Binnengebied met stip de veruit grootste overlast. (De SWAB en de koepel PLRS werden beide in 1990 opgericht. In de jaren negentig is door PLRS en de overige Platforms in het binnengebied bijzonder veel actie gevoerd.
O.a Tegen die Polderbaan!
In feite kwam de Motie Baarda er door toedoen van PLRS/SWAB in de Eerste Kamer.
(Van wie we nog steeds garanties hebben)
Het meest noordelijke deelnemende Platform was Assendelft/Krommenie, en Oostzaan.
Zelf woonde ik onder de Buitenveldertbaan destijds, waar vanaf 1989 de herrie substantieel toenam, omdat men de baan ook als startbaan ging gebruiken. Ik kon toen praktisch menigmaal bijna de piloot een hand geven. de pannen vlogen van het dak. Het was misdadig. Het jaargemiddelde was 60 dBa.
Wat betreft die 50 %. weet je dat er op dit moment een potentiele kritische meerderheid is in de Tweede Kamer van 76 stemmen? (Sinds de laatste verkiezingen) En de 50% van de nederlandse burgerij, die geen groei meer wil, vormt een toenemende druk op de politiek te den Haag !
De toezeggingen van de grootste partij in die meerderheid, de PvdA deed ons (Nu BLRS) harde toezeggingen,waar we hen aan houden!
De BLRS staat in regelmatig contact met die partijen. Tijdens het laatste A.O. diende de CU samen met de pvda 6 moties in, die allen werden aangenomen. Eindelijk werd de pvda dus actief. 1 van de moties betrof het voor BLRS zwaarwichtige punt van de locale bescherming. De motie bepleit die locale en degelijke juridische bescherming alsnog!

Zonder de Handhavingspunten, wat men nu met dit Aldersadvies voorstaat verslechtert de rechtszekerheid van de burgers aanzienlijk. Het was voor de Tegenstemmers, (de huidige BLRS met 14 van de in oktober 2008, 26 Platforms, dus de meerderheid ) onaanvaardbaar, en dus stapte Vz Erwin von der Meer 4 dagen voor het Eindadvies uit het Aldersoverleg . Dit vooral, omdat Alders liet weten, dat wat wij wilden, er niet meer in zou komen!! En ook om tijdig een signaal naar de media te geven.Toch moesten de 12 voornamelijk Platforms uit de Haarlemmermeer onder leiding van de beide Zwanenburgers (waarbij, ja marianne, ijdeltuit van Ojik)zo nodig voor stemmen.

Zie verder hieronder II


Geplaatst door j.h.griese

II: NU DE VERRASSING:

Het ministerie van V en W gaf een opdracht aan Prof. Mr. drs Michiels van de Universiteit van Tilburg, om het VVA stelsel te beoordelen. Hij is juridisch milieukundige. Dit met een waas van geheimzinigheid omgeven rapport kwam er rond jl 27 mei al, maar BLRS kreeg het als enige niet. Dit ondanks dat Minister Eurlings de Kamer 2x moest beloven alle bewonersplatforms gelijk te informeren!
Michiels was het er niet mee eens dat BLRS dit rapport niet kreeg

Wat schreef Michiels ?

In het nieuwe stelsel zal gehandhaafd moeten worden op zekere "afspraken". De notitie" Regels Baan en Routegebruik maakt duidelijk,dat het niet gaat om een paar simpele afspraken. Het blijkt een ingewikkeld complex van regels te zijn,waar bovendien talloze, en veelal vage uitzonderingen gelden. Dat maakt het handhaven een stuk lastiger dan nu het geval is.. Michiels bevestigt dat ook op pag 6: "Waar overschrijdingen van grenswaarden relatief eenvoudig kunnen worden vastgesteld, is dat bij overtreding van( met name vage )regels in het algemeen een stuk lastiger". De kans dat een omwonende "zijn recht kan halen" wordt in het nieuwe stelsel dus een stuk kleiner.

En: Op het punt van de formele rechtsbescherming blijkt onzeker te zijn, of een individuele omwonende zich wel kwalificeert als "Belanghebende" bij het aantekenen van beroep tegen en een overtreding (pag 9) Dat is zeer zorgelijk. Dit punt zal expliciet moeten worden moeten worden opgelost,zodanig, dat er nooit twijfel kan bestaan dat iedere omwonende in de wijde omgeving van Schiphol voldoende belang-hebbende is.

Er volgt nog veel meer,maar dit is de essentie.
Wel merkwaardig dat Michiels zich toch een titel liet opdringen: BETER,MAAR ANDERS....
Let wel: Wij kregen het rapport nog niet. Deze zinnen werden mij voorgelezen.
Het rapport zullen we zeker ontvangen. Ook verschillende fracties stelden de Minister hierover inmiddels vragen, op ons verzoek.

De Kamer verklaarde het huidige stelsel als failliet...omdat het niet transparant genoeg zou zijn.
Dit nieuwe stelsel is dus een stuk minder transparant !

De Tegenstemmers (BLRS) hadden dus gelijk, met de constatering van Vz Plv. Aalsmeer Mr. drs Jan Boomhouwer, ook BLRS, die exact hetzelfde voorspelde als nu Prof Michiels.
Wij krijgen dus nu gelijk. Von der Meer stapte terecht op !

Tot slot: In Twente en inmiddels ook Utrecht is grote beroering. In feite bepleit jij, een deken van herrie over het hele land, iets dat ons door een aantal noorderlingen op deze site wel eens (onterecht) is verweten

vr groet

Jan Griese

Geplaatst door Gerard P

Het rapport 'Beter, maar anders' van professor Michiels van mei 2009 staat op de site van V&W.

Geplaatst door webbeheer