Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Bezwaarschrift tegen ontheffing voor lagere startroute

 |
 Geplaatst door: webbeheer 
 |
 Bekeken: 1411 
|
 BLRS 
 Bezwaarschrift tegen ontheffing voor lagere startroute

Bezwaarschrift tegen:
Besluit van de Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu, van 1 mei 2014, nr. IENM/BSK-
2014/88904, tot tijdelijke vrijstelling van artikel 23 van de Regeling
luchtverkeersdienstverlening in verband met de uitvoering van de NADP2 procedure

Ingediend door:
BLRS, namens de platforms in de directe omgeving van de landings/startbanen die door deze
NADP2 procedure onevenredig in hun belangen (ernstig geluidsgehinderd, gezondheid,
veiligheid, woongenot, leefomgeving) worden geschaad.

Introductie
Sinds 15 april 2014 wordt er op grond van het bestreden besluit op Schiphol gebruik
gemaakt van een ander “uitklimprofiel”. Tot 15 april 2014 werd er gebruik gemaakt van ICAO
Standard: TKOF PROC A. Nu wordt er gebruik gemaakt van ICAO NADP2. Voorheen werden
de uitklimprofielen PROC A of PROC B genoemd. Nu staan deze bekend als NADP1 of NADP2.
Deze profielen zijn enigszins te vergelijken, met als grote verschil dat bij NADP1 en NADP2
vanaf 800ft naar gereduceerd klimvermogen mag worden gegaan (en mag worden
geaccelereerd) in plaats vanaf 1.500ft voor PROC A en vanaf 1.000ft voor PROC B.
Er mag nu dus op nog lagere hoogte gereduceerd klimvermogen geselecteerd worden.

Klik hier voor de gehele brief.

Achtergrondinformatie:


Reacties op dit bericht

Geplaatst door jhgriese uit Amstelveen

Ja Ja, De KLM weet wat goed voor ons is, en de Bewoners/Ja knikkers aan de Alderstafel slikken het kritiekloos. In het artikel via Luchtvaartnieuws : De nieuwe startprocedure, zie ik ook weer een Column van Burlage: Het Paard van Troje U weet wel jarenlang Schiphol promotor via de Telegraaf. Mijn reactie op dat artikel: Burlage haalt een hoop overhoop. Dat kan niet zonder reactie blijven: U tracht Rutte wat uit de wind te houden, maar VVD Gedeputeerde Hooijmaijers, graaide dat het een lieve lust was,en deed bovendien mee aan de normoprekkings prak- tijken! Hans Alders is een controversieel figuur. Dat weet ook de PvdA inmiddels: Staf Depla,nu wethouder Eindhoven schreef het al eens in VN: Herfskens en Alders moeten geroyeerd worden. Sindsdien voert Hans braaf klussen uit voor het CDA, dat altijd sterk voor groei was. Hij spande zich in voor de Megastallen (Bleeker) is directeur van de energiebedrijven, en propageert Nieuwe Kerncentrales, en doet er dus ook nog een aantal tafels bij, niet van Ikea, maar van hem zelf:De Alderstafels van Eindhoven, Lelystad en Schiphol. Daarbij schuwt hij onfrisse praktijken niet: De woorden van het Eindhoven accoord waren nog nauwelijks droog, of er dreigen weer meer Nachtvluchten daar doorgedrukt te worden.

Geplaatst door jhgriese uit Amstelveen

II)Bij de Alderstafel Schiphol speelde hij handig de Bewoners uit elkaar met huilp van een Zwanenburgse Dorpsarts. U hebt gelijk, Die PvdA Staatssecretaris dreigt als een eendje van Lorentz geconditioneerd achter deze baantjesjager aan te lopen..PvdA EN SAMSOM ! Let op uw zaak. Dat nieuw bedachte VVA stelsel kraakt aan alle kanten. En heer Burlage: Groei op Schiphol kan niet meer ! Bij 470.000 vluchten dreigt men vast te lopen, daardoor tracht men nu via allerlei onfrisse praktijken , zoals wederom oprekking van de normen, alsnog die 510.000 te realiseren. In 2008 ging de hele sector accoord met uitplaatsing naar Lelystad en Eindhoven, Ook toen al was er de dreiging uit het Midden-Oosten en Azië. Of Lelystad nu wel of niet doorgaat: Op Schiphol is er geen groei meer mogelijk. (Terwijl er te Biddinghuizen en Zeewolde uiteraard ook mensen wonen.) Op 200 m hoogte, met soms 300 toestellen per dag , jakkeren via de Buitenveldertbaan is gekkewerk, terwijl onderzoeksburo Helios (UK) in haar secondopinion-onderzoek dat VVA stelsel afkraakte, ook daar is al sprake van normoprekking ! Men tracht nu via een vorm van saldering, tenkoste van de locale bescherming zaken door te drukken . Ik kijk uit naar uw reactie. Drs J.H. (Jan ) Griese Vz St SWAB (Schiphol Werrkgroep Amstelveen Buitenveldert) Secr. ver. BLRS (Bescherming Leefmiliei Regio Schiphol 18 Platfoprms Regio Schiphol Groot, niet meer sinds 2008 aande Alderstafel. .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)