Bezwaarschrift tegen ontheffing voor lagere startroute
Bezwaarschrift tegen:
Besluit van de Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu, van 1 mei 2014, nr. IENM/BSK-
2014/88904, tot tijdelijke vrijstelling van artikel 23 van de Regeling
luchtverkeersdienstverlening in verband met de uitvoering van de NADP2 procedure
Ingediend door:
BLRS, namens de platforms in de directe omgeving van de landings/startbanen die door deze
NADP2 procedure onevenredig in hun belangen (ernstig geluidsgehinderd, gezondheid,
veiligheid, woongenot, leefomgeving) worden geschaad.
Introductie
Sinds 15 april 2014 wordt er op grond van het bestreden besluit op Schiphol gebruik
gemaakt van een ander “uitklimprofiel”. Tot 15 april 2014 werd er gebruik gemaakt van ICAO
Standard: TKOF PROC A. Nu wordt er gebruik gemaakt van ICAO NADP2. Voorheen werden
de uitklimprofielen PROC A of PROC B genoemd. Nu staan deze bekend als NADP1 of NADP2.
Deze profielen zijn enigszins te vergelijken, met als grote verschil dat bij NADP1 en NADP2
vanaf 800ft naar gereduceerd klimvermogen mag worden gegaan (en mag worden
geaccelereerd) in plaats vanaf 1.500ft voor PROC A en vanaf 1.000ft voor PROC B.
Er mag nu dus op nog lagere hoogte gereduceerd klimvermogen geselecteerd worden.
Klik hier voor de gehele brief.
Achtergrondinformatie:
Geplaatst door jhgriese uit Amstelveen