Fossiele sector krijgt nog meer subsidie
De fossiele sector krijgt nog meer subsidie dan gedacht. Volgens een berekening van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat gaat het om 39,7 miljard tot 46,4 miljard euro per jaar....
Toenemend aantal klachten over vliegverkeer:
Het afgelopen jaar werd er steeds meer en steeds lager gevlogen boven ‘t Gooi. Het aantal klachten hierover is aanzienlijk toegenomen en zelfs meer dan verdubbeld. ...
ChristenUnie wil Schiphol bijna halveren.
De ChristenUnie vindt de krimpplannen van minister Harbers niet ver genoeg gaan en wil dat Schiphol naar 300.000 vluchten per jaar teruggaat....
Lawaaikist blijft ’s nachts welkom
Lawaaiige vliegtuigen blijven tóch welkom in de nacht op Schiphol. Het voorstel om ’stillere vliegtuigen’ toe te laten geldt niet voor alle luchtvaartmaatschappijen, blijkt uit navraag. Onder meer de zware kisten van vrachtvervoerders kunnen ook na de krimp doorvliegen, tot afschuw van omwonenden....
Tegenstanders Lelystad Airport juichen.
De Tweede Kamer neemt voorlopig geen beslissing over de eventuele opening van Lelystad Airport. Het onderwerp is controversieel verklaard. Dat betekent dat de nieuwe Kamer en het nieuwe kabinet na de verkiezingen een besluit nemen....
Kamer:opening Lelystad Airport controversieel
De Tweede Kamer wil besluiten over opening van Lelystad Airport en over een vierde aanvliegroute naar Schiphol uitstellen tot er een nieuw kabinet is. Krimp van de Amsterdamse luchthaven blijft wel bespreekbaar....
Nachtvluchten Schiphol blijven.
Schiphol moet 20 procent minder geluidshinder voor omwonenden opleveren, de plannen beloven 15 procent maar maken slechts 10 procent waar. En die 10 procent bestaat alleen op papier. In de praktijk zal de geluidshinder waarschijnlijk toenemen....
VVD-Kamerlid Daniel Koerhuis uit Raalte stopt
Daniel Koerhuis, Tweede Kamerlid voor de VVD uit Raalte, stopt na de verkiezingen als volksvertegenwoordiger. Hij vindt het na twee termijnen in de Tweede Kamer 'goed geweest'....
CDA steunt krimp Schiphol
Geluidsoverlast rond Schiphol is een hardnekkig probleem. Stillere vliegtuigen en slimmere vliegroutes en -tijden hebben iets geholpen, maar de impact op de leefbaarheid is op veel plekken te hoog....
Iets minder krimp en onderzoek nachtsluiting
Het kabinet gaat het aantal vluchten op Schiphol terugbrengen, maar niet zo ver als eerder gedacht. Het maximaal aantal vliegbewegingen op de luchthaven gaat volgend jaar van 500.000 terug naar 452.500. Dat is een minder grote krimp dan het eerder aangekondigde aantal van 440.000....