Platform Vlieghinder Kennemerland
 

Air France KLM komt met alternatief Thalys

 |
 Geplaatst door: Wim 
 |
 Bekeken: 2002 
|
 telegraaf.nl 
me_vliegtuig_vliegveld_IMG_0717.jpg

door onze financiële redactie

AMSTERDAM - Air France KLM begint concurrentie op een reisje Amsterdam-Parijs met de Thalys. Vanaf juni vliegt zijn prijsvechter Transavia rechtstreeks op Parijs.
Dat meldt Air France KLM vrijdagochtend. Reizigers pakken vanuit Amsterdam zelden het vliegtuig voor een retourtje Parijs. Daarvoor zijn de Thalys, de touringcarbus en de eigen auto een goedkoper alternatief.

Uitbreiding lijndienst
Transavia zal vijf keer per week op en neer vliegen tussen Orly en Schiphol. Vanaf oktober zal de frequentie door Transavia Nederland worden uitgebreid tot acht keer per week. Transavia zegt voor de zomer van volgend jaar wekelijks twaalf keer heen en weer te vliegen.

Bekijk bericht op "telegraaf.nl"

Reacties op dit bericht

Geplaatst door Wim uit Castricum

Wie dit, tegen de stroom in, een alternatief durft te noemen spoort niet!

Geplaatst door Jan Griese uit Amstelveen

Onvoorstelbaar : Een kat in het nauw doet rare sprongen. In 1995 al beloofde het Kabinet VVD-PvdA (Oud ministers Jorritsma en de Boer) hard in de PKB Schiphol: De Europese vluchten zullen worden overgenomen door de HSL lijnen...... Nu komt de echte groene KLM dus te voorschijn: Git Zwart !

Geplaatst door Hans Buurma uit Hilversum

Ondoordacht en onverstandig. Flink met die klimaat- en omgevingsvriendelijke Thalys concurreren, veel onnodige CO2 in de lucht brengen en tegelijk in grote letters op vliegtuigen opscheppen hoe ze de opwarming "bestrijden" met hier en daar wat afgewerkte frituurolie. Jammer dat zo'n populair bedrijf met dit soort onnodige green washing in hoog tempo zijn goede imago verspeelt.

Geplaatst door Kijk naar de toekomst uit deltametropool

EEN NIEUWE, FRANSE TIJD, HOLLANDE?!

Blijkbaar kan dit noodlijdende Franse paradepaardje zich een nog veel grotere schuldenlast permitteren. Ten koste van onze woon- en leefomgeving en niet te vergeten de externe veiligheid met al die extra vluchten, dat wel!

Luchtvaartdeskundige B. Baksteen waarschuwde onlangs in EenVandaag: de burger moet zich realiseren dat veiligheid inmiddels op het tweede plan staat, voorbijgestreefd door louter economisch gewin.

Hoeveel gekker kan het nog worden, zo lijkt de vraag.


Geplaatst door Jaap uit Bussum

Ook vanuit de luchtvaartsector zelf begrijp ik deze stap niet goed. Als op Schiphol een capaciteitstekort dreigt, dan ga je de schaarse slots toch niet voor een reeds goede verbinding aanwenden? Maar kennelijk wil de luchtvaartsector de enige volwaardige HSL-verbinding die Nederland heeft schade toe brengen. Vaak doet deze sector zich voor als weldoener; aanjager van de economie, banenmotor, de ene veer na de andere ...... Maar dat is slechts schijn; het gaat niet om de Nederlandse economie, maar om hun eigen belang. En dat wordt hier weer eens schaamteloos gedemonstreerd. Inderdaad, ik ben hier een beetje kwaad om.

Geplaatst door Kees

"Ook vanuit de luchtvaartsector zelf begrijp ik deze stap niet goed. Als op Schiphol een capaciteitstekort dreigt, dan ga je de schaarse slots toch niet voor een reeds goede verbinding aanwenden? "

De sector gaat ervan uit dat de normen wel weer opgerekt worden indien er schaarste onstaat. Het oprekken van de vierde baanregel zal niet de laatste verruiming zijn,

Geplaatst door Jan Griese uit Amstelveen

Niet te fatalistisch Kees, Eens zal de wal het schip keren .... En de politiek begint ook kritisch te worden,